FAQ
Tak, aby dokonać zamówienia w drukarni milladruk.pl należy posiadać konto na portalu www.milladruk.pl
Status zarejestrowanego użytkownika drukarni milladruk.pl uzyskuje się po wykonaniu następujących czynności:
a) wypełnieniu w prawidłowy sposób formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej www.milldruk.pl.
b) dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres mailowy Klienta.
Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Przy każdym kolejnym Zamówieniu Klient używa ustalonego wcześniej na stronie portalu loginu i hasła. Po użyciu ustalonego przez Klienta loginu i hasła ma on możliwość aktualizacji danych podanych przy rejestracji. Login i hasło mają charakter poufny.
W przypadku nie otrzymania wiadomości email potwierdzającej założenie konta prosimy o kontak z biurem obsługi klienta wysyłając wiadomość na adres email bok@milladruk.pl.
Podjęliśmy techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w celu ochrony Pana/Pani/Firmy danych osobowych przed utratą, zniszczeniem, nadużyciem i nieupoważnionym dostępem. Wszyscy nasi współpracownicy zostali zobowiązani do zachowania danych w tajemnicy, to jest do poufnego traktowania Pana/Pani danych osobowych.
Tak. W tym celu należy zalogować się do swojego konta na stronie www.milladruk.pl podając dane użyte podczas rejestracji. Następnie należy wejść w zakładkę zmień dane w panelu klienta. W celu zmiany hasła na nowe, należy podać również stare hasło.
W tym celu klikamy w link " Przypomnij hasło" na stronie logowania do serwisu i wpisać adres email na który założono konto a wyślemy Ci link umożliwiający zmianę hasła.
- Po złożeniu zamówienia i otrzymaniu pliku do druku wstępnie kontrolujemy jego poprawność.
- Następnie zamówienie trafia do produkcji.
- Po skompletowaniu zamówienia jest ono starannie pakowane i przygotowywane do wysyłki.
- Następuje wysłanie towaru.
- Proces realizacji zamówenia zostaje zakończony.
Cały przebieg oraz historie zamówień można sprawdzić po zalogowaniu się na stronie www.milladruk.pl w swoim panelu klienta.
Status zamówienia można sprawdzić w zakładce "Zamówienia" po uprzednim zalogowaniu się na stronie www.milladruk.pl do swojego panelu klienta.
Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu otrzymania i zaakceptowania pliku lub plików do druku oraz potwierdzenia otrzymania płatności.
Tak. Standardowo zamówienia realizowane są w ciągu 72 godzin. Zamówenie może jednak być również zrealizowane w czasie 48 godzin.
W przypadku zamówień wymagających krótszego czasu realizacji prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy lub wysłanie zapytania na adres email bok@milladruk.pl.
Anulowanie zamówienia możliwe jest tylko do momentu przekazania materiałów do produkcji.
W przypadku dokonania anulacji pieniądze zwracane są na ten sam rachunek klienta, z którego produkt był opłacony bez dodatkowych kosztów.
W innych przypadkach obowiązuje zapis odnośnie zwrotów i reklamacji.
W przypadku tradycyjnego przelewu jest to 72 godziny.
Wysyłki poza terytorium Polski realizowane są pozasystemowo.
W przypadku produktów, których są niedostępne na stronie www.milladruk.pl prosimy o kontakt poprzez znajdujący się na stronie formularz kontaktowy lub wysyłając zapytanie na adres email bok@milladruk.pl.
Tak, istnieje możliwość profesjonalnego wykonania projektu do druku przez grafika. Zapytania odnośnie projektowania, projektów i plików do druku prosimy przesyłać na adres email grafika@milladruk.pl.
Tak, jak najbardziej w przypadku niestandardowych zamówień proszę przesłać zapytanie wypełniając formularz kontaktowy na stronie drukarni www.milladruk.pl lub na adres e-mail bok@milladruk.pl
Tak, istnieje możliwość profesjonalnego wykonania projektu do druku przez grafika. Zapytania odnośnie projektowania, projektów i plików do druku prosimy przesyłać na adres email grafika@milladruk.pl.
Naszym celem jest jak największe zadowolenie klienta. Zwracamy szczególną uwagę na odwzorowanie kolorów w naszych produktach.
W przypadku chęci otrzymania proofa jest on gratis dla wartości zamówienia powyżej 1500 złotych.
W innym przypadku koszt jego wykonania wynosi 30 złotych netto.
Płatności PAYU (przedpłata przelewem, karta kredytowa, przelew tradycyjny).
Płatność przy odbiorze produktu dostarczoengo przez kuriera.
Forma płatności "za pobraniem" jest realizowana do kwoty 500 złotych.
Anulowanie zamówienia możliwe jest tylko do momentu przekazania materiałów do produkcji.
W przypadku dokonania anulacji pieniądze zwracane są na ten sam rachunek klienta, z którego produkt był opłacony bez dodatkowych kosztów.
W innych przypadkach obowiązuje zapis odnośnie zwrotów i reklamacji.
Zamówienia wysyłamy za pomoca kuriera DPD. Możliwy jest również odbiór osobisty w siedzibie drukarni.
Wydruki pakowane są w zależności od materiału, wielkości oraz ciężaru. W przypadku małych wydruków np. ulotki, plakaty, fotoobrazy najczęściej będą to pudełka kartonowe. W przypadku banerów, siatek do 220cm jest to rola. Baner wielkoformatowe są składane i pakowane w materiał zabezpieczający w czasie transportu.
W przypadku wysyłki kurierem za wcześniejszą opłatą koszt wysyłki to 0 zł.
W przypadku wysyłki za pobraniem koszt wysyłki wynosi 22 złote netto.
Wysyłka za pobraniem realizowana jest do kwoty 500 złotych.
Odbiór osobisty jest oczywiście darmowy.
Produkt wysyłany jest na adres podany podczas rejestracji na portalu milladruk.pl. Istnieje możliwość zmiany adresu wysyłki w formularzu zamówienia poprzez odznaczenie linii 'dane do wysyłki takie same' i wpisanie nowego adresu wysyłki.
Przygotowanie plików - zasady ogólne.
Przyjmujemy pliki w formatach JPG, PDF, TIF oraz TIFF w kolorystyce CMYK. Mogą Państwo dostarczyć je do naszej drukarni na trzy sposoby: za pomocą strony druk-print.pl (ważące nie więcej niż 25 MB), Wetransfer podając adres mailowy grafika@milladruk.pl lub zamieszczając je na serwerze FTP (ang. File Transfer Protocol).
Rozdzielczość w docelowym formacie powinna być nie mniejsza niż 100ppi i nie większa niż 300ppi (sztuczne podbijanie rozdzielczości nie poprawi jakości obrazu).
300 dpi, to wartość, która dotyczyć będzie wszystkich wydruków, które trzymamy w ręce, takich jak wizytówki, ulotki czy katalogi.
Wartość 250 dpi powszechnie stosowana jest dla plakatów o formatach równych i większych niż B1, B2, A1 lub A2.
W przypadku rollupów, które często oglądane są z daleka i mają spore rozmiary, branżowym standardem będzie wartość 150 dpi.
100 dpi i mniej stosujemy dla wydruków wielkoformatowych. W tym przypadku zastosowanie rozdzielczości 300 dpi jest nie tylko bezcelowe, ale i niewskazane ze względu na wagę plików.
Część produktów na stronie posiada szablony, które można pobrać i na ich podstawie wykonać projekt.
W przypadku gdy nie mamy możliwości wykonania projektu można wykonanie tego projektu zlecić naszej drukarni. W tym celu prosimy przesłać maila na grafika@milladruk.pl
Część produktów posiada szablony, które można pobrać i według nich przygotować projekt.
TIFF
Zalecane parametry:
– obraz spłaszczony,
– format bez skalowania (1:1),
– jednakowe spady z każdej strony,
– rozdzielczość 300 dpi (dla plakatów A1 i większych co najmniej 200ppi), kolor: CMYK,
– kompresja LZW, w przypadku mniejszych plików można zapisać plik bez kompresji.
– jest to zdecydowanie najbardziej preferowany format pliku przeznaczonego do druku.
Najkorzystniejsze parametry to:
– bez znaczników lub trim-boxów,
– pasery, skale kolorów są zbędne, jeśli są w pliku, nie powinny wchodzić na spad projektu,
– w przypadku wielostronicowych druków (foldery, książki) kolejne strony pliku PDF powinny odpowiadać kolejnym stronom publikacji,
– czcionki osadzone w pliku lub zamienione na krzywe;
– spady dla plików druku cyfrowego, w przypadku druku wielkoformatowego nie są wymagane,
– mapy bitowe w rozdzielczości 300ppi, kolor: CMYK,
– mapy bitowe, przezroczystości i inne efekty specjalne w pliku maksymalnie spłaszczone,
– elementy z dużą ilością szczegółów najlepiej w krzywych.
JPG
– niezalecany, ale dopuszczalny format pliku do prostych druków:
– format bez skalowania (1:1),
– rozdzielczość 300 dpi (dla plakatów A1 i większych co najmniej 200ppi), kolor: CMYK,
– wysoka jakość zadana przy zapisie pliku.
PSD, AI, CDR
Tych formatów plików nie akceptujemy.
EPS
Zalecany format w przypadku plików do cięcia.
Reklamację należy złożyć za pośrednictwem portalu www.druk-print.pl w panelu klienta w zakładce „Zamówienia zakończone”. Reklamację można także przesłać na adres siedziby Drukarni: Milladvert Dawid Pogoda., Pustków 275, 39-205 Pustków.
Reklamację można złożyć do 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. Drukarnia dołoży wszelkich starań aby rozpatrzyć reklamację - bez względu na rodzaj zgłoszenia - w ciągu 48h licząc od momentu zgłoszenia. Jednakże w żadnym przypadku rozpatrzenie reklamacji nie nastąpi później niż w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia jej zgłoszenia.
Do wad technicznych nie zaliczają się różnice kolorów na wydruku w odniesieniu do obrazów oglądanych na ekranie monitora, telefonu czy tabletu, które mogą nieznacznie odbiegać kolorystycznie, a wynika to z różnicy w sposobie prezentowania obrazu na danym ekranie.
4/4 oznacza projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).
4/1 oznacza projekt obustronnie zadrukowany, przy czym strona 1 jest w pełnej kolorystyce,
a strona 2 posiada tylko jedną składową palety CMYK np. Yellow lub Black.
4/0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce
1/0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany przy pomocy tylko jednej składowej CMYK np. Yellow lub Black.
Gramatura papieru to inaczej masa papieru, którą wyrażamy w gramach na metr kwadratowy. Wraz ze wzrostem gramatury papieru zwiększa się jego grubość a papier staje się sztywniejszy i mniej przezroczysty.
Papier offsetowy dostępny jest w gramaturach od 80 g do 120 g. Nie jest to papier powlekany, przez co wykazuje matową i chropowatą powierzchnię. Jest to papier doskonały dla potrzeb sekretariatów i biur. Świetnie sprawdza się jako papier firmowy, materiał na notesy, podkłady na biurko, certyfikaty, broszury
Papier kredowy to papier powlekany specjalną, cienką warstwą mieszaniny pigmentu mineralnego i kleju. Dzięki temu charakteryzuje się gładką i miłą w dotyku powierzchnią. Poddawany jest on również wielokrotnemu walcowaniu, dzięki czemu zyskuje połysk. Nie posiada już tak dobrej wsiąkliwości, dlatego nie nadaje się do ponownego zadruku. Jest on dostępny w gramaturach od 90 g do 350 g.
Spadem drukarskim określany jest zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odcięty w trakcie procesów wykończenia wydrukowanych materiałów w introligatorni.
RGB to podstawowe barwy świata, a CMYK to przestrzeń barw światła odbitego. To właśnie dlatego możemy czytać e-booka w nocy, niemożliwym natomiast jest przeglądanie gazety przy zgaszonym świetle.
Jeśli chodzi o zakres barw, to CMYK obejmuje ich znacznie mniej niż RGB – między innymi dlatego to, co wychodzi z drukarki kompletnie różni się od widoku na ekranie. Kolory na wyświetlaczu są znacznie żywsze, ostrzejsze. CMYK-owy wydruk jest nieco bledszy, bardziej przygaszony – zwłaszcza w mocnych odcieniach zieleni i niebieskiego.
Proof cyfrowy to wydruk na specjalnej skalibrowanej drukarce symulujący końcowy efekt jak będzie wyglądać gotowa praca otrzymana z maszyny drukarskiej.